Nowy Rok, nowe postanowienia, nowe marzenia, plany, strategie, nowe pomysły na PR własnej osoby i firmy. Mija pierwszy miesiąc… i nic się nie dzieje. W świecie przedsiębiorców i właścicielki firm występuje ogromne przekonanie, że osobisty PR jest skomplikowany, trudny, wymaga ogromnych środków, no i oczywiście topowych specjalistów. Wymówki, wymówki i jeszcze raz wymówki.

Od 6 lat obserwuję kobiety biznesu, właścicielki firm i często zastanawiam się, dlaczego jedne są wszędzie widoczne, słychać o nich, mówi się o ich osiągnięciach, choć wcale nie mają gigantycznych firm i olbrzymich budżetów; a inne pozostają w cieniu, informacje o nich w sieci są przypadkowe, nie zawsze pokazujące właściwy potencjał.

Klasyczne wymówki

Oczywiście pomijam grupę kobiet, które z różnych względów nie chcą się ujawniać, nie mogą, nie mają potrzeby, by o nich mówiono. Co z tymi, które podglądają te „widoczne”, same marzą o rozpoznawalności, ale nie wiedzą od czego zacząć? Wciąż czekają na znak na niebie, że są gotowe i mogą teraz zacząć. Oto klasyczne stwierdzenia, które zaobserwowałam w ciągu ostatnich lat.

  1. Nie wiem od czego zacząć „Wszyscy robią to super, ciekawe gdzie się tego nauczyli?”
  2. Boję się pokazać siebie „Co powiedzą o mnie inni?”
  3. Mam tysiąc wymówek, aby jeszcze tego nie robić. „Jeszcze jeden kurs, szkolenie i będę gotowa, tak na pewno jeszcze tylko jeden certyfikat”
  4. Nigdy się tego nie nauczę „Przecież pani X czy Y robi to genialnie, czym ja mogę zaskoczyć innych?
  5. Nie wiem czy chcę odkrywać moją prywatność „Nie wiem gdzie jest granica pokazywania życia biznesowego i prywatnego”
  6. Nie chcę się chwalić „Chwalenie się jest takie niedobre, przecież mama mówiła, żeby się nie wyróżniać, robić to co inni”
  7. Mówienie o sobie nie zwiększy sprzedaży „Trzeba robić biznes, a nie zajmować się głupotami”
  8. Nie potrzebuję rozpoznawalności „Przecież to nie jest ważne, nie jestem gwiazdą”
  9. Nie wiem co chcę dokładnie pokazywać „Muszę jeszcze wszystko przeanalizować na co chę postawić w moich działanich wizerunkowych”
  10. I na koniec moje ulubione stwierdzenie Nie mam czasu „Przecież, żeby być w sieci trzeba rozciągnąć dobę”
Obalam 4 mity

Drogie właścicielki firm, kobiety biznesu, polskie bizneswomen za granicą, niniejszym ogłaszam rok 2018 rokiem zamiany Waszej anonimowości w rozpoznawalną markę. Obalam 4 mity, które kiedyś przedstawiła Kelly Watson – amerykańska specjalistka od marketingu.

MIT PRZYJACIÓŁ I RODZINY „Inni powinni mówić o moich dokonaniach, a nie ja”

MIT MĘCZENNICY „I tak nie masz wpływu na to, co ludzie o Tobie myślą”

MIT KSIĘŻNICZKI „Skoro jestem dobra, to ludzie sami o tym się dowiedzą”

MIT ZOŁZY „Autopromocja sprawi, że będę postrzegana jako osoba arogancka”

 

Zadbajcie o swój wizerunek w internecie, o osobisty PR, zacznijcie od małych kroków, postawcie na siebie, Wasz profesjonalizm, wiedzę, doświadczenie. Niech świat zobaczy jak wiele macie do powiedzenia.

Emilia Bartosiewicz

CEO Imagine Yourself, ekspert osobistego PR w sieci, założycielka i prezes Lady Business Club Business Women Foundation, redaktor naczelna www.ladybusiness.pl

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.