Chcę być rozpoznawalna, chcę aby klienci sami się do mnie zgłaszali, chcę aby media same mnie znalazły i zapraszały do eksperckich komentarzy i wywiadów. Chcę zostać zauważona. Czuję, że jest mi to potrzebne. Wiem, że muszę się przełamać i być widoczna w internecie. Co zrobić, aby być zauważoną, tak jak inni, jak oni to robią?
Wielokrotnie słyszałam to podczas pracy z uczestnikami moich warsztatów czy konsultacji indywidualnych. Każdy z nas, średnio, spędza 2-3 godziny w internecie, śledząc różne profile, lajkując zdjęcia, komentarze, robiąc zakupy. Pytanie tylko ile z tego czasu przeznaczasz na działania poprawiające Twoją widoczność w sieci?
Pewnie masz produkt lub usługę najwyższej jakości, wierzyć w niego, jesteś przekonana o jego skuteczności i wartości. Ofertę firmy masz w jednym paluszku, obudzona w nocy „wyśpiewasz” wszystkie jego zalety jednych tchem. Wiesz jaka powinna być reklama produktów, jakie są podstawowe działania marketingowe aby sprzedawać więcej. Ale kiedy zapytam czy wiesz jak promować i pokazać Ciebie? W większości przypadków odpowiedź padnie: nie za bardzo; w sumie wiem, że muszę, ale nie wiem jak; tak wiem to potrzebne, ale jeszcze nie teraz, jeszcze dokończę stronę internetową firmy, zamówię roll up, wizytówki, poproszę o rekomendacje, żeby wszystko super wyglądało.
Moja droga przedsiębiorcza kobieto a kiedy zadbasz o siebie? Kiedy pokażesz siebie innym? Powiesz innym czym Ty, (tak właśnie Ty!) się zajmujesz, co umiesz, co wiesz? Tylko tu i teraz postaw sobie pytanie?
Czy jesteś gotowa czy nie jeszcze niegotowa, aby zwiększyć Twoją widoczność w sieci? Jeśli zapytam:
Jesteś gotowa stać się rozpoznawalną marką w internecie i w realu? Tak? Jesteś gotowa?
Jesteś gotowa dłużej czekać aż ktoś się przypadkiem odnajdzie? Nie, nie jestem gotowa!
*****
Jesteś gotowa dotrzeć do większej ilości potencjalnych odbiorców Twoich usług i produktów? Tak. Jestem gotowa!
Jesteś gotowa siedzieć i czekać aż klient zdecyduje się łaskawie na Twoje usługi? Nie nie jestem gotowa!
*****
Jesteś gotowa na spełnianie marzeń i planów, bo na to zapracowałaś? Tak! Jestem gotowa!
Jesteś gotowa siedzieć i narzekać, bo nie masz pieniędzy na realizację Twoich pasji i marzeń? Nie, nie jestem gotowa!
*****
Powyższe pytania lekko się różnią, ważny jest Twój punkt widzenia, Twoje chęci, Twoja motywacja. Chcesz wiecznie narzekać, że inni to mają lepiej, że inni są znani i rozpoznawalni? Czy chcesz być jedną z tych osób, które świadome zmian w technologii i mediach chcą współtworzyć i wytyczać trendy innym? Dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Powiem więcej, inspirować innych?
”Nie zaczynaj dnia od śledzenia tego, co słychać w cudzym życiu, zadbaj o swoje!” Olga Budzyńska, Pani swojego czasu.
Jesteś gotowa? Czy nie jesteś gotowa?
Autor: Emilia Bartosiewicz
CEO Imagine Yourself, ekspert osobistego PR w sieci, założycielka i prezes Lady Business Club Business Women Foundation, redaktor naczelna www.ladybusiness.pl
Archiwa
Ostatnie wpisy
- Budowanie marki online to jak pieczenie urodzinowego tortu 07/02/2021
- Zanim kupisz buty do biegania, sprawdź dlaczego chcesz biegać 26/07/2020
- 4 przekonania, które powstrzymują kobiety przed mówieniem o sobie w social mediach 22/05/2020
- Postaw na swoje nazwisko i zacznij sprzedawać bez sprzedaży 06/12/2019
- 5 godzin na zbudowanie Twojej marki w internecie 05/06/2019