Ostatnio bardzo dużo mówi się o spadku zasięgu na fanpagach FB. Wszyscy dookoła o tym piszą, udostępniają artykuły na ten temat, marketingowcy wykorzystują to zagadnienie do generowania większego ruchu na swoich stronach czy blogach. Nie zawsze mamy wpływ na algorytmy FB, ale zdecydowanie mamy wpływ na treści, które publikujemy. Dla osób, które dopiero tworzą funpage to prawdziwe wyzwanie aby zgromadzić pierwszy tysiąc fanów bez reklamy i naprawdę super ekstra treści. Dlatego zawsze pytam „Czy rzeczywiście potrzebujesz tej strony firmowej? Do czego jej potrzebujesz?” Jestem przekonana, że dzisiaj więcej jesteś w stanie zrobić poprzez swoje personalne działania, Twoją osobę, markę, wiedzę, jakkolwiek to nazwiemy. Jakoś zawsze na końcu dnia okazuje się, że w większości firm najwięcej sprzedajesz Ty, jako właściciel, profesjonalista, osoba, która najmocniej i najbardziej jest przekonana o wartości Twojego produktu czy usługi.
Przedsiębiorca jest najlepszym przedstawicielem swojej firmy
Kilka lat temu odkryłam, że to właśnie my właściciele firm jesteśmy wyjątkowymi reprezentantami naszych firm. To nas oceniają, nas sprawdzają potencjalni klienci, partnerzy, osoby, które chcą wejść z nami w interakcję. Od tamtej pory widzę olbrzymią siłę i potencjał w profilu indywidualnym, zarówno na FB czy LinkedIn. To my czujemy najbardziej jaką historię chcemy opowiedzieć o sobie, o swojej marce, o swojej firmie.
Przestań myśleć, że masz jakąkolwiek prywatność w sieci, każdy Twój profil jest możliwy do wyszukania w google, no chyba, że masz wiedzę i świadomość jakich ustawień użyć aby go skutecznie ukryć. Ale jeśli nie chcesz być publiczną osobą, to po co w ogóle chcesz być w sieci. Jeśli jesteś przedsiębiorcą to i tak jesteś osobą publiczną, przecież nazwę Twojej firmy można łatwo sprawdzić w KRS i stronach, które publikują listy firm.
Zacznij działać, zadbaj o swój profil publiczny
Zmień ustawienia, publikuj wartościowe treści, Twoje przemyślenia, kontroluj swoje działania w sposób świadomy. Jednocześnie bądź autentyczny. Nie kreuj kogoś kim nie jesteś. Po pierwsze bardzo się tym zmęczysz, a po drugie po jakimś czasie i tak inni zobaczą kim jesteś. Oczywiście nie namawiam Cię abyś już dziś zaczął publikować wszystko co Ci w duszy gra, ale pomyśl, co chcesz powiedzieć światu, jak Twoja osoba może prezentować Twoją działalność, firmę, markę.
Take a deep breath, relax and imagine yourself exactly as you wish to be. Brian Tracy
Wyobraź siebie za trzy miesiące, wiesz gdzie chcesz być, co mieć, co chcesz osiągnąć. Pomyśl podobnie o Twoim profilu publicznym w sieci. Co chcesz przez niego powiedzieć, co chcesz pokazać światu poprzez swoje zdjęcia, wpisy. Imagine Yourself i zacznij działać.
Autor: Emilia Bartosiewicz
CEO Imagine Yourself, ekspert osobistego PR w sieci, założycielka i prezes Lady Business Club Business Women Foundation, redaktor naczelna www.ladybusiness.pl
Archiwa
Ostatnie wpisy
- Budowanie marki online to jak pieczenie urodzinowego tortu 07/02/2021
- Zanim kupisz buty do biegania, sprawdź dlaczego chcesz biegać 26/07/2020
- 4 przekonania, które powstrzymują kobiety przed mówieniem o sobie w social mediach 22/05/2020
- Postaw na swoje nazwisko i zacznij sprzedawać bez sprzedaży 06/12/2019
- 5 godzin na zbudowanie Twojej marki w internecie 05/06/2019